Dag 11 en 12: Tongen, harten en ribben.... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu Dag 11 en 12: Tongen, harten en ribben.... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu

Dag 11 en 12: Tongen, harten en ribben....

Blijf op de hoogte en volg Carmen

13 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

Donderdag en vrijdag 13 en 14/10/16

Donderdag maar twee uurtjes les en dan met de andere studenten en leraren naar een Ecuadoraanse markt. De meeste exotische vruchten komen me bekend voor uit Colombia. Sommige zijn echt nasty, anderen heerlijk! We lopen door naar de groeten afdeling, veel dingen die we in NL hebben zijn hier ook gewoon te krijgen. Wel veel verschillende soorten mais. Ook komen we langs de alternatieve geneesmiddelen, waar ze ook sigaretten verkopen…ironisch. We lopen nog wat meer rond, boven is de vlees afdeling. Jah, hele vissen, kippen, koeien poten, tongen, harten, ribben en worsten hangen daar. Aparte geur en ik ben blij wanneer we doorlopen. Een soort van manden zaakje vinden we om de hoek, erg schattig maar, wat moet je ermee. Beneden is gigantische open ruimte met allemaal verschillende keukens, er wordt van alles gekookt en de geuren komen je tegemoet. We proberen een drankje en de smaakt zocht voor een flashback naar Gambia…Wonjo hebben we daar gedronken. Mierzoet en rood. Daar maakte ze het van de bladeren van een plant, hier (als ik het goed begrijp) van een vrucht. Dan zijn we van plan naar een berg te gaan die ons uitzicht moet verschaffen over een groot deel van Quito, echter boven de berg verschijnen regenwolken dus ik besluit een andere keer te gaan…tijd genoeg!

Vrijdag oneeeeeeeeeeeeee, ik wordt ziek, gisteren avond begon de oorpijn, neus dicht en keel pijn. Ik krijg van M een geel pilletje dat ik met warm water moet innemen. Nadat ik het heb ingenomen besef ik me dat ik totaal niet weet wat er in zit, naja het is tegen de griep, ik besluit het op internet op te zoeken. Pfiew niks raars, wel een Ecuadoriaans medicijn. Ik baal enorm, vandaag was ik van plan terug naar de fruitmarkt te gaan en wat lekkere dingen te kopen, ook wilde ik naar een markt gaan met souvenirtjes. Het is hartstikke mooi weer tot laat in de dag. Een beetje chagrijnig ben ik wel maar voel me beroerd dus blijf maar thuis. Een tabletje en een paar dutjes later begin ik me beter te voelen. Gelukkig maar! Hopelijk is het morgen een beetje goed weer, dan ben ik van plan naar het grootste park van Quito te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 98869

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Bij de familie in Colombia

03 Mei 2017 - 25 Oktober 2017

Terug naar Ecuador

03 Oktober 2016 - 24 November 2016

Quito, Ecuador

07 Augustus 2016 - 02 September 2016

Terug in Colombia!

25 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Gambia

Landen bezocht: