Parque la Carolina - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu Parque la Carolina - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu

Parque la Carolina

Blijf op de hoogte en volg Carmen

15 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

Weekend 15-16/10/16

Zo gezegd, zo gedaan. Zaterdag eerst naar de fruitmarkt geweest, vrijdag was ik nog een beetje slapjes en moest zelf voor eten zorgen dus tsja geen keus. Wat lekkere dingetjes gekocht en een taxi gepakt naar….het park La Carolina. En wat was dat tof! Je moet het je zo voorstellen, het is een gigantisch park, met een atletiekbaan, basketbal veld, tennisbaan, volleybal velden, een soort klim klauter paradijs voor kinderen, eet tentjes, open velden met bomen en gras. Wanneer je verder loopt, kom je een meer tegen waar allemaal mensen in van die bootjes zitten te fietsen en een rondje kunnen maken, daar achter is overigens ook nog een skatepark. Best groot dus. Nu moet ik eerlijk zeggen ik voelde me mega lui in vergelijking met de rest. Op mijn dooie gemak door dat park gestrompeld, hier gekeken, daar gekeken en onder een boom neer geploft en een boekje gelezen. Wat leuk was om te ervaren was dat mensen langs kwamen met van alles en nog wat… drankjes, snoepjes, fruit en dan vragen of je dat wil kopen. Een jongen komt langs met pennen, en een man en vrouw met de vragen of ik wat wil doneren (denk ik). Na even kort het snelle Spaans aan te horen is mijn antwoord meestal het zelfde: “Lo siento pero yo no hablo Español.”. Waarop een van de vrouwen die langskomt lichtelijk verontwaardig vraagt waar ik dan vandaan kom, met mijn antwoord kan ze niet veel en ze loopt verder, wel na vriendelijk geglimlacht te hebben.
Nadat de middag voorbij is besluit ik richting huis te gaan. Dit was echter nog een kleine uitdaging van waar ik geëindigd was. Een taxi aanhouden was praktisch onmogelijk en aangezien ik het richtingsgevoel heb van niks, duurde het een poos voordat ik uitgevogeld had welke kant mijn bus op moest gaan. Bij het busstation had ik geluk, de eerste was de goede, althans op dat moment hoop je dat dan want helemaal zeker zijn is voor mij nog niet echt mogelijk.
Zondag mijn uitjes uitgestippeld voor de aankomende tijd. Dit weekend is het een reisje naar Isla de la Plata. Soort van mini galapagos eiland. Heb er hartstikke veel zin in!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 98883

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Bij de familie in Colombia

03 Mei 2017 - 25 Oktober 2017

Terug naar Ecuador

03 Oktober 2016 - 24 November 2016

Quito, Ecuador

07 Augustus 2016 - 02 September 2016

Terug in Colombia!

25 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Gambia

Landen bezocht: