La fiesta de la Luz en meer... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu La fiesta de la Luz en meer... - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu

La fiesta de la Luz en meer...

Blijf op de hoogte en volg Carmen

19 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

Woensdag 19/10/16

Lady’s night again!! Deze keer een andere ervaring. We beginnen in het studentenhuis met een biertje. Althans de rest, ik vind bier nog steeds niet te zuipen dus in die van mij wordt limonade siroop gedaan….(roze bier) zo kan ik het laatste beetje naar binnen werken. We worden door 3 jongens opgehaald, voor mij onbekende maar mijn studiegenootjes zijn al vaker met hen op stap geweest. Na wat geklets te hebben lopen we richting het busstation. Nu, dit is altijd even een uitdaging. Die dingen zitten vaak tot de nok vol, we wachten geduldig tot er een bus aankomt waar we nog bij inpassen. Na een bus rit die een eeuwigheid lijkt de duren, arriveren we in de binnenstad. Hier is het ook mega druk omdat het feest van de lichten is. Kerken en andere belangrijke gebouwen zijn prachtig versierd met patronen die van licht zijn ‘gemaakt’. We zijn opzoek naar het appartement van een vriendin van de jongens. Ook dit gaat niet zonder slag of stoot. Verschillende keren worden de politieagenten op de hoek om hulp gevraagd, lopen we (gevoelsmatig) een paar blokjes om en wanneer we dan eindelijk het huis zien….is het eenrichtingsverkeer ivm de drukte. De situatie wordt aan een agent uit gelegd, die is echter niet gemakkelijk te vrede te stellen. De vriendin staat al buiten, maar moet de deur van het appartement openmaken, en in de deuropening gaan staan. Oké de agent is overtuigd, een dranghek wordt opzij gezet en we mogen er langs. Fiew, daar zijn we dan, het feestje kan beginnen! Na een poosje wordt het kei gezellig en gaat de muziek wat harder. Het is leuk om te zien dat hier iedereen danst, de salsa wordt geoefend en ik leer wat nieuws: de bachata. Helemaal slim hebben we dit niet aangepakt…want om half 12 gaan we met zijn alle weer richting het stadsdeel waar onze avond begon…dit maal wel met de taxi. Het uitgaan hier is niet te vergelijken met Nederland! Iedereen staat te dansen en wanneer er een salsa nummer uit de spiekers wordt geblazen komt een jongen, die ik nog nooit heb ontmoet, naar mij toe en begint te dansen. Voor even is het leuk, daarna besluit ik vriendelijk te bedanken en bij de rest te gaan staan. We vinden een plekje wat verder van de rest vandaan en hier begint het dansfestijn!!! In een kring, twee aan twee, met de groep, salsa, bachata, shuffeling van alles komt voorbij een aan alles doet onze groep even leuk mee. Aan het einde van de avond ben ik helemaal K.O, maar de Ecuadorianen zien eruit of ze nog wel wat uurtjes door kunnen gaan. Toch maar naar huis gegaan, 3 uurtjes slapen en dan weer op want we gaan met de studenten naar de evenaar!!