Puerto Lopez, Isla de la Plata - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu Puerto Lopez, Isla de la Plata - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu

Puerto Lopez, Isla de la Plata

Blijf op de hoogte en volg Carmen

28 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

28-29/10/16

De reis was lang 15 uur, maar goed te doen! Eenmaal aangekomen val ik met de neus in de boter want het is prachtig weer. Ik gebruik de dag om op het strand te liggen, ijs te eten en mijn trip naar Isla de la Plata te regelen. Op het strand, onder het genot van een uitgeholde ananas met vruchten en ijs, ontmoet ik een Duitse meid die hier op een school Engels les geeft. Nog twee jongeren joinen ons en we hebben leuke gesprekken. Dan besluit ik voor zonsondergang nog een stukkie langs het strand te gaan wandelen. Helaas verschijnen er net voor zonsondergang wolken, maar des al niet te min is het een tof uitzicht. ’S Avonds geniet ik van een cocktail bij een van de vele strandtentje die opgezet zijn voor de toeristen, maar ik blijf niet te lang hangen want moet morgen om 9:30 op de afgesproken locatie zijn en een uur in een boot zitten…lijkt me geen strak plan met een chuchaqui (kater).

De volgende dag is het op naar Isla de la Plata, een beetje gehaast is het wel want wanneer ik om 5 voor 9 beneden aankom moet mijn ontbijt nog gemaakt worden! Lekker is het gelukkig wel. Een klein sprintje getrokken…om er achter te komen dat het natuurlijk een Zuid-Amerikaanse 9:30 is en om 11:00 zitten we uiteindelijk met zijn alle in de boot. Ennnn we hebben geluk, walvis seizoen is over maar na even zoeken hebben we er eentje gespot! Enkel zijn rug wanneer hij voorbij zwemt maar alsnog indrukwekkend!
Ik trek op met 3 oudere mensen uit Zwitserland. 1 van hen spreekt, Duits, Engels, Spaans, Portugees en Italiaans….iets om jaloers op te wezen! Ik geniet van de vogels, vooral die met de blauwe voeten. Onze reisgids is erg enthousiast en legt ons veel dingen uit. Bijvoorbeeld hoe het eiland zijn naam gekregen heeft. De vogels met blauwe voeten drinken water uit de zee, maar het zout 'poepen' ze weer uit. Wanneer het volle maan is, reflexteerd dit zout het licht en lijkt het alsof het eiland bedekt is met zilver (isla= eiland en plata= zilver).

Later kan ik ook nog van de vissen genieten! We zijn namelijk wezen snorkelen, verschillende vissen met blauwe, oranje en gele kleuren komen voorbij. Een ook schildpadden. Moet nog wel even wennen aan dat zoute water in m’n mond want dat smaakt echt goor!! De boot tocht terug is wat heftiger en bij de eerste paar golven klinkt er flink wat gegil van de vrouwen aan boord. Eenmaal thuis aangekomen nog een scuba diving trip geregeld en cocktails gedronken met een Duits koppel dat ik ontmoet heb in het hotel.

  • 09 November 2016 - 08:40

    Manon:

    Wat een super leuk avontuur en prachtige ervaring!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 98856

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Bij de familie in Colombia

03 Mei 2017 - 25 Oktober 2017

Terug naar Ecuador

03 Oktober 2016 - 24 November 2016

Quito, Ecuador

07 Augustus 2016 - 02 September 2016

Terug in Colombia!

25 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Gambia

Landen bezocht: