Dag 8: De tweede week begint - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu Dag 8: De tweede week begint - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu

Dag 8: De tweede week begint

Blijf op de hoogte en volg Carmen

10 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

Maandag 11/10/16
Vandaag begint de les om één uur dit betekend natuurlijk…uitslapeeeeeeeen,. Oké oké tot 8 uur. Nog kort woordjes leren, maar helaas is de concentratie ver te zoeken, dus dan maar wat spelletjes. De les was best lastig, onregelmatige werkwoorden. En die op een se eindigen hebben er nog een apart woordje voor waar ik nòg niet helemaal de functie van begrijp. Het is best een grappige les tho, want we gaan aliens tekenen. Jah serieus, dit is hoe het werkt: ik leer lichaamsdelen, hoofd, armen, neus, mond, tenen ect. Ook leer ik vormen, rechthoek, driehoek…en woorden zoals; achter, voor, rechts, links. Dan teken ik een alien en moet hem beschrijven met die woorden. Vervolgens heeft mijn leraar kaarten in zijn handen, ik moet vragen stellen zoals bijvoorbeeld; welke vorm heeft het hoofd, hoeveel armen heeft het. Waarop hij antwoord en ik de alien teken. Echt mega grappig om te doen! Na de les is er in het studentenhuis huis cocktail avond ik sluit me hier bij aan. Ik ontmoet jongeren uit Noorwegen, Duitsland, Zwitserland en een nieuw meisje uit Nederland. Met haar zal ik straks een poosje tegelijkertijd in het studentenhuis wonen. Het is best gezellig en ik weet niet wat ze in die cocktails stoppen maar ook deze steeg me naar t hoofd. Ook helpt het niet echt mee dat er Spaans, Engels, Duits en Nederlands wordt gesproken, hahaha tsja en dan spreek je met Nederlanders maar verkloot je de grammatica en weet sommige woorden alleen in het Engels of Spaans. Gelukkig hebben zij daar ook last van en het is best geinig.