Dag 2: Eerste Spaanse les - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu Dag 2: Eerste Spaanse les - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu

Dag 2: Eerste Spaanse les

Blijf op de hoogte en volg Carmen

04 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

Dinsdag 4/10/16
Vanochtend met het bijzondere besef wakker geworden; ik ben ik Ecuador! Op de gang hoor ik voetstappen en ondanks dat het 7 uur is besluit ik om op te staan. Ik ontmoet S. een jongen die ook uit Nederland komt! We kletsen gezellig en dan ontmoet ik Sa. een meisje ook uit Nederland! Dit komt goed uit want ben nog veel te slaperig om fatsoenlijk Engels te spreken. Blijkbaar begint mijn Spaans les om 8 uur, en ik volg gedurende een wandeling van 10 sec (misschien overdreven maar naar de overkant van de straat). Daar ontmoet ik J. hij is mijn coördinator en informeert me dat mijn gast moeder om 12:00 hier zal zijn. Ook krijg ik privé les, 15 uur in de week, maandag tot woensdag 4 uur, donderdag 3 en vrijdag ben ik vrij. Morgen is er salsa les en overmorgen Ecuadoraanse kook les, super tof! Dan volgt een leuke Spaans les met een vlotte lerares die vol begrip naar mij kijkt wanneer ik gaap, “zullen we vandaag 3 uur les houden en een andere dag dat uurtje inhalen?” dankbaar ga ik op dat aanbod in. Om 12 uur ontmoet ik M. een dame van 66 jaar die me enthousiast met een knuffel begroet, in de taxi naar haar huis kletsen we gezellig en verbeterd ze mijn Spaanse uitspraak meerdere malen. Ik ga het prima met haar kunnen vinden. Na een rondleiding in haar huis volgt een heerlijke maaltijd bestaand uit een rijsttaart, groente, gebakken bananen (jammie!) en kippen worstjes. Ik was van plan te gaan slapen, maaaaar eerst even het thuisfront op de hoogte brengen. Met opa gesproken en mama, nu dan toch echt ff een tukkie doen en na het avond eten maar wat studeren.

  • 05 Oktober 2016 - 08:45

    Nora:

    Wat een geweldige ervaring weer Carmen, ben een beetje jaloers op je............spaans, salsa en kookles en lieve leuke mensen!!!!
    Dat worden geniettijden en weer zoveel indrukken!!!! Altijd benieuwd naar je volgende update, slaap eerst maar lekker.................
    lieve groet,
    Nora

  • 05 Oktober 2016 - 22:30

    Hans Oostveen:

    Het Carmen, hetzijn mooie ervaringen die jij opdoet. Ik ben een beetje jaloers, maar dat mag wel hè? Geniet er maar van en leer maar goed Spaans wie weet waar dat goed voor is ook als je terug bent in Nederland. Groetjes van Rita en Hans.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 98862

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Bij de familie in Colombia

03 Mei 2017 - 25 Oktober 2017

Terug naar Ecuador

03 Oktober 2016 - 24 November 2016

Quito, Ecuador

07 Augustus 2016 - 02 September 2016

Terug in Colombia!

25 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Gambia

Landen bezocht: