Dag 1 de reis - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu Dag 1 de reis - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu

Dag 1 de reis

Blijf op de hoogte en volg Carmen

03 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

Maandag 3/10/16
Om 3:45 ging de wekker, laatste dingetjes ingepakt en hop in de auto richting het vliegtuig van Walla Walla. In een klein propeller vliegtuigje richting Seattle. Dit keer heb ik het slimmer aangepakt, laptop zonder laptop tas in mijn handbagage, camera en hard schijf voor in de tas. Bij de douane moet je die elke keer in een aparte bak doen, onervaren als ik de eerste keer was…Was dat een enorm gedoe om alles eruit en er in te proppen. Deze keer niet…alles liep op rolletjes en tijdens de vluchten heb ik zelfs wat slaap kunnen pakken! Om ongeveer 22:30 geland in Quito en bij de uitgang stond een vrouw met mijn naam op een bordje, gewacht op de chauffeur en gezellig gekletst over Ecuador en omringende landen. De Cubanen zijn ze hier niet dol op, blijkbaar is in de VS een regel dat wanneer ze legaal naar de VS komen, ze de eerste 5 jaar (ofzo) financieel ondersteund worden. Omdat Ecuador ook de Amerikaanse dollar heeft, denken veel Cubanen dat dat hier ook zo is. Interessant! Verder verteld ze dat ze haar master waarschijnlijk in Nederland wil doen, dus we kletsen over de verschillen tussen de universiteiten. Ondertussen geniet ik van Quito by night. Aangekomen in het studentenhuis waar ik 1 nachtje blijf, spring ik onder de douch (die na vele pogingen eindelijk warm werd) en onder de dekens!