Dag 1: Het afscheid - Reisverslag uit Villavicencio, Colombia van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu Dag 1: Het afscheid - Reisverslag uit Villavicencio, Colombia van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu

Dag 1: Het afscheid

Blijf op de hoogte en volg Carmen

25 Augustus 2016 | Colombia, Villavicencio

Dag 1, 25-8-16: Het afscheid
Vandaag is mijn verjaardag. De 20 komt nu dan toch echt dichterbij, iets wat ik erg leuk vind…mijn moeder heeft er om een of andere reden nog haar twijfels over. Vandaag zal de rest van het gezin vertrekken. Eerlijk gezegd ben ik er best wel zenuwachtig over, vooral omdat ik weet dat zij het er best moeilijk mee hebben. Bij het ontbijt mijn cado’s in ontvangst genomen. Dan de tas inpakken en met papa een taart kopen. Met het Spaans begrijpen gaat het stukje bij beetje beter, dus de taart halen is zo gedaan. Vervolgens naar mijn tante om daar lunch te eten. Vooral Danilo en ik zijn aan het strijden om de grote maaltijd op te krijgen…hij wint de strijd…papa offert zich op en eet mijn bordje netjes leeg.
Na de taart is het toch echt tijd om te gaan. De tranen staan bij iedereen in de ogen. En daar sta je dan, in de deur opening van het huis van de familie van je vader…je gezin uit te zwaaien. De tranen lopen over mijn wangen en ik krijg een dikke knuffel van Abu. Nadat de taxi uit het zicht verdwenen is weet ik even niet goed wat ik met me zelf aan moet. Een beetje verloren sta ik op de veranda “Sigan, hija” hoor ik Abu zeggen en ik volg haar het huis in. Ik loop de tuin in om op de rand van een opstap te gaan zitten en snik een beetje na. Tía komt me achter na en geeft mij een lange, dikke, liefdevolle knuffel. Ik beantwoord haar knuffel en voel me gelijk al wat beter. ‘My door is always open if you want to talk’. De rest van de dag spendeer ik chillend. Een beetje lezen, foto’s sorteren en muziek luisteren. Wanneer ik mijn tante in de keuken tegen komt vraagt ze of het inmiddels al wat beter gaat, ‘sí’ is het antwoord. In de avond daagt mijn nichtje me uit om een wedstrijdje bruggetje staan met haar te doen, natuurlijk kan ik hier geen nee tegen zeggen en 15 minuten later sta ik in de ongemakkelijke houding te zweten. Ze is 8 en ja…dan zit mijn leeftijd me toch tegen. Ik verlies, maar zo eigenwijs als ik ben: ‘Morgen weer!!!’. Wanneer ik (probeer) te gaan zitten heb ik er al spijt van, mijn rug is naar de knoppen en mijn tante vond de voorstelling vrij amuserend. Ik ben benieuwd of ik morgen überhaupt de positie nog een keer kan aannemen…..

  • 29 Augustus 2016 - 08:23

    Monique:

    Hi Carmen, erg leuk idee dat we je zo nog kunnen blijven volgen. Ik de de verslagen van je moeder telkens weer met veel plezier gelezen. Jij hebt ook een leuke schrijfstijl dus ik kijk al weer uit naar de volgende verslag. Heel veel geluk en plezier in je thuisland!

  • 29 Augustus 2016 - 10:53

    Opa Remmert:

    Lieve Carmen. Heb zojuist je verslag gelezen.
    Zo moeder zo dochter. Erg leuk.
    ik wens je alle goeds toe ook namens Fien en
    hoop vaak van je te horen
    dag leve schat en een dikke pakkert van opa
    en Fien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 484
Totaal aantal bezoekers 98861

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Bij de familie in Colombia

03 Mei 2017 - 25 Oktober 2017

Terug naar Ecuador

03 Oktober 2016 - 24 November 2016

Quito, Ecuador

07 Augustus 2016 - 02 September 2016

Terug in Colombia!

25 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Gambia

Landen bezocht: