Dag 6 en 7: WEEKEND - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu Dag 6 en 7: WEEKEND - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu

Dag 6 en 7: WEEKEND

Blijf op de hoogte en volg Carmen

08 Oktober 2016 | Ecuador, Quito

Zaterdag 8/10/16
Vandaag uitgeslapen tot een uur of 11:00. Mijn ontbijt klaar gemaakt en weer in bed gekropen om nog wat netflix te kijken. Om een uur of 15:00 besluit ik toch mijn bed uit te kruipen. Ik ga een stukkie wandelen langs de grootste straten die ik tot nu toe heb gezien. Loop langs een groot park waar allemaal tentjes staan met spulletjes, na een beetje rond gesnuffeld te hebben besluit ik naar de Mac te gaan, het regent en is koud dus even binnen zitten is wel chill. Als ik richting Mac loop is er een of andere schacht waar warme lucht uit wordt geblazen…recht onder mijn paraplu dusss paraplu kaput. Op de hoek van de straat vind staan oudere dames spulletje te verkopen, snoep, fruit, sigaretten, boeken ect. Ik zie een dame die paraplu’s verkoopt en koop een grotere met een mooi kleurtje. Happy met m’n plu loop ik naar de Supermaxi de Albert heijn in Quito en koop wat fruit, en yoghurt (chocola en NUTELLA :D) als avondeten. En drie keer raden what’s next…..precies NETFLIX hahaha.

Zondag 9/10/16
Rond 10:00 opgestaan, wat woordjes geleerd en geskypet met twee vrienden. En verder de hele dag niks gedaan, in bed gelegen, netflix gekeken en spelletjes gespeeld. Savonds wel eruit gegaan en gegeten in een restaurant, voor toeristen, met echt typisch Ecuadoraans voedsel. Niet geheel tot mijn verbazing staat er op het menu: (zie foto). Misschien lijkt het een verloren weekend maar het was precies wat ik nodig had. Overigens ik heb nog 7 weken te gaan, en zodra ik wat beter in mijn vel zit ga ik de omgeving en de stad verkennen! Voor nu is de taal leren een avontuur op zich en het zorgt voor genoeg uitdaging voor nu. Vrijdag heb ik eens gekeken welke uitstapjes te doen zijn en ik denk aan de volgende: mountainbiken op de Cotopaxi, de evenaar bezoeken en het museum daar, de stad cuenca een weekend bezoeken en van daaruit een dag naar de ingapirca inca ruins gaan. Dinsdag of woensdag maar eens met de reisleider hier kletsen. Nu heb ik namelijk elke vrijdag vrij en dat is prefect voor een uitje.


  • 11 Oktober 2016 - 16:50

    Nora:

    Wat ben je toch wijs..................overwerken is niet goed, maar elke dag feesten ook niet!! (haha).
    Ik ga je drankje even googelen ben benieuwd wat er in zit,
    liefs Nora

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 98857

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Bij de familie in Colombia

03 Mei 2017 - 25 Oktober 2017

Terug naar Ecuador

03 Oktober 2016 - 24 November 2016

Quito, Ecuador

07 Augustus 2016 - 02 September 2016

Terug in Colombia!

25 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Gambia

Landen bezocht: