Dag 3, 27-8-16: Shabbath Shalom - Reisverslag uit Villavicencio, Colombia van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu Dag 3, 27-8-16: Shabbath Shalom - Reisverslag uit Villavicencio, Colombia van Carmen Swiers - WaarBenJij.nu

Dag 3, 27-8-16: Shabbath Shalom

Blijf op de hoogte en volg Carmen

27 Augustus 2016 | Colombia, Villavicencio

Nichtje wou vandaag met mij naar het winkelcentrum gaan om daar spelletjes te spelen. Met hulp van Tía kon ik uitleggen dat ik dat graag met haar wil doen, alleen niet op sabbat. Dit was oké voor haar want het kon morgen ook wel. Vannacht heb ik gelukkig als een roos geslapen, maar het slaap te kort breekt me wel op. Tía gaat met m’n nichtje naar het winkelcentrum om spullen te halen voor een speciaal project. We gaan haar kamer versieren, dit doormiddel van hartjes uitte knippen in verschillende kleuren, deze dan aan draadjes hangen en als een soort gordijn voor de muur te laten vallen. Ik heb die ochtend een skype date met mijn beste vriend B. Alle onderwerpen komen voorbij, de familie, politiek (want ja wie kan het nou geloven dat in Amerika die clowns presidentskandidaten zijn!!!!), het studentenleven, knappe mensen en natuurlijk alcohol. Er is blijkbaar een shotjesbar in Utrecht met 55 verschillende shotjes…..wanneer ik terug ben weten jullie nu dus waar jullie me kunnen vinden. Tía brengt mij ontbijt op bed en ik geniet van het fruit. Voor we het weten zijn er 3 uur voorbij. Dat gaan we snel nog eens doen, het was mega gezellig!!
Na wat muziek geluisterd te hebben en nieuwe spelletjes op mijn mobiel te hebben gespeeld zie ik op skype een berichtje van F. Het gesprek wordt opgestart en ik ben super blij om ze te zien. Ik stel mijn nichtje voor en ook mijn tante komt even kijken, maar het is lunch tijd dus het gesprek wordt daarna weer voortgezet. Ik merk aan mezelf dat ik de mensen van het thuisfront toch wel mis, de tranen schieten me in de ogen. We praten over de inspirerende en gepassioneerde preek die ze in de kerk gehoord hebben en ik deel wat citaten uit het boek wat ik momenteel lees: ‘wat God zei’. Ik vind het fijn dat ik ze op deze sabbat kan spreken, ondanks dat ik dan niet na de kerk ga kan ik het wel met hen over God hebben en dat geeft een fijn gevoel.

Ook biecht ik op dat ik het wel lastig vind om zo maar midden in een functionerend gezin te vallen, zonder de taal goed te beheersen. Zij hebben een hele geschiedenis met elkaar en ik ben hier enkel omdat ik de dochter van hun zoon/broer/oom ben, maar natuurlijk zou ik graag willen dat ze mij niet alleen daarom accepteren maar mij ook als persoon mogen. Daarnaast merk ik hoe geweldig mijn familie is en dat is mega fijn…alleen het laat mij wel beseffen dat mijn biologische vader waarschijnlijk ook super tof was, en hem zal ik nooit ontmoeten (hij is in 2003 overleden). Ook dan springen de tranen in mijn ogen en mijn stem breekt, maar aan de andere kant van de wereld worden troostende woorden gesproken: Je bent nu bezig om een geschiedenis met hen op te bouwen, ik denk niet dat je iets verkeert kan doen, wees gewoon jezelf. Naarmate het gesprek vordert voel ik me hoofd en hart lichter worden en ik voel me dankbaar dat deze sabbat zo gelopen is! Na het gesprek volg ik de gegeven muziek tip op, zet het aan op youtube, ga op de bank liggen met oortjes in en laat me wegvoeren door de muziek. Mijn gedachten laat ik even gaan en voordat ik het weet komt mijn nichtje binnen stormen. Ik schrik me kapot, zij vind het wel grappig. Dan begint een zware paar uren voor mijn vingers want de hartjes moeten getekend en uitgeknipt worden. Na die taak zijn we er klaar mee….morgen wordt het project vervolgd. Ik blijf tot laat op spelletjes spelen om mijn mobiel. Dan val ik heerlijk in slaap, morgen ga ik de wereld weer anders zien!

p.s gisteren het wedstrijdje bruggetje staan gewonnen! Ja wilde het toch nog even vermelden want mijn rug betaalt er nog steeds de prijs voor hahaha.

  • 29 Augustus 2016 - 18:41

    Nora:

    Fijn je te volgen Carmen, ook al je emoties..................
    Mensen komen aanwezig (doordenkertje) jij bent om van te houden, nooit vergeten,
    lieve groet,

  • 29 Augustus 2016 - 18:59

    Melissa :

    Leuk om te lezen Carmen! Heel erg veel plezier nog daar!! ❤️

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carmen

Actief sinds 21 Juli 2016
Verslag gelezen: 387
Totaal aantal bezoekers 98858

Voorgaande reizen:

10 Mei 2018 - 24 Mei 2018

Bij de familie in Colombia

03 Mei 2017 - 25 Oktober 2017

Terug naar Ecuador

03 Oktober 2016 - 24 November 2016

Quito, Ecuador

07 Augustus 2016 - 02 September 2016

Terug in Colombia!

25 Juli 2016 - 08 Augustus 2016

Gambia

Landen bezocht: